رومیزی بیضی پته کرمان

صفحه اصلی / پته دوخته / رومیزی بیضی پته کرمان

رومیزی بیضی پته کرمان

 

رومیزی بیضی پته کرمان

 

 

 

رومیزی بیضی پته کرمان

پته دوزی نوعی از رودوزی های ایرانی است که طی آن تمام سطح پارچه به وسیله بخیه های نخی  و رنگین پوشیده می شود. معروفترین نقوش پته، طرح پته‌ای یا درخت زندگی است که به نام های متعدد در پته به کارگرفته می‌شود؛ مانند پته میری، پته ترمه‌ای، پته جقه‌ای، پته بادامی، پته سربندی، پته افشاری، پته کردستانی و غیره. از دیگر طرح های پته دوزی، پیچک ترنج، سروچه، نقوش حیوانی بخصوص پرندگان و لچک ترنجی را می‌توان نام برد. در حال حاضر پته دوزی بر روی سجاده، جا قرآنی، پرده، رویه کوسن، زیر لیوانی، رومیزی، بقچه و… انجام می‌شود. امروزه رومیزی های پته دوزی بسیار بیش از سایر محصولات مورد استقبال قرار گرفته اند. رنگ آمیزی این رومیزی ها طوری است که با بسیاری از دکوراسیون ها قابیلت هماهنگی داشته و زیبایی، تنوع و اصالت را به فضا می بخشد.

نکات نگهداری:

در مورد نگهداری آثار پته دوزی نکته مهم این که سعی شود روکش سلفون یا شیشه روی آن قرار داده شود تا محصول تمیز مانده و نیاز به شستشو پیدا نکند و درعین حال هوا به پته برسد، در صورت لزوم  شستشو از آب سرد و در مدت زمان بسیار کوتاه پنج دقیقه ای  شستشو انجام شود. البته کار شستشو و اتو کردن این محصولات باید به دست افراد متخصص این امر انجام گردد.

 

کد محصول dru
وزن ۳۵۰گرم
جنس پشم
ابعاد ۶۰* ۱۰۰سانتیمتر
نوع طرح جلومبلی طاووسی
سبک دوخت سنتی
نوع تکنیک پته دوزی
رنگبندی سفید، قرمز لاکی، سورمه ای و …
نام هنرمند
محل تولید کرمان
گروه هنری رودوزی های سنتی
زیر گروه هنری پته دوزی

 

 

جهت مشاهده پته های دوخته به آدرس ایسنتاگرام پته سرای خاتون به  آدرس https://www.instagram.com/patte_khatooon/ مراجعه کنید
و برای خرید یا سفارش هرگونه پته با شماره ۰۹۱۳۴۴۰۰۵۶۶ در واتساپ با ما در ارتباط باشید

 

پته سرای خاتون

ارسال نظر

3 × دو =